Bağlantılarda tıklama sayısını belirleyen faktörler

Bağlantılarla Geçiş

İnsanlar daima kolay olana meyilli fakat zoru gerçekleştirmeyi sever. Buna örnek verecek olursak elektirik akımının en az direnç sağlayan yerden sızarak olası akımı en çüçlü şekilde aktarmasıdır. Beynimizin kolay algıladığı yönlerde başarı oranı artar, birdan fazla çözüm üretir, çözümü güç olan yerlerde pes etmeyi seçeriz. Bu yeniliklerden uzak kalmamıza neden olur. Diğer yandan başkalarını taklit etmek zamanla bir şeyleri başarmaya yöneltir. Kimi insan için doğru bulmasada, taklid ederek bir yere varılabilir.

Birbirimize olan bağlantımız elektirik tellerinin geçişi gibi bağlantılı. Kim nereden ne kadar ilgi gördüyse bizide o kadar etkiler o yola sevkeder. Bu mantıklı olan aslında ama biz akımın sızan tarafından değil direncin en büyük olduğu yöne sızmalıyız'ki arkadan gelen elektirik akım gücü, bizi takip etsin. Mümkün olmayanı başarmakla mükemmellik elde edilir. Buna deyimim olağanca bir yol izleyerek bağlantı için en uygun yolu siz kendiniz geliştirin.

bağlantı

Başlarda ve En Sonunda

Bir makalede batı avusturya üniversitesinin 12 web sitesinde yaptığı araştırmada bağlantı linki için en iyi yerleşimin, sayfalarda en alt ile en sonunda verilen linkler olduğu tespit edilmiştir. Bu ayrıca bir makalenin ilk ve son satırlarının sayfa ortalarına göre daha dikkat çekici ve akılda kalıcı olduğunuda gösterdi. 

Renklerin Cazibesi Var

Renklerin cazibesi olduğunu çoğumuz biliyoruz. Kullandığınız link ve bağlantı sağlayan butonlarda renk seçiminede dikkat ederek göze çarpan bir bağlantı oluşturabilirsiniz. Renklerin verdiği cazibeyi farklı sayfalardan örnek alarak kendi sayfanızda kullanın. Bu herkesin sevdiği bir renk olmaya bilir fakat tasarımınızla uyumlu ve sayfada kararlı bir şekilde gözükecek bir renk seçebilirsiniz.

Satırlarda Bağlantı faktörleri

Makalelerde tıknaz bir biçimde bol yazı olsada ziyaretçiler üzerinden geçip sadece üst taraması yapmaya meyillidir. Satırlar bırakarak daha doğal ve hoş bir görünüm katıp, korkutucu görüntüsünden kurtarın. Satırlar arasında kurduğunuz fantastik cümlelerde ve mülaim kelimelerden sonra verdiğiniz bağlantı linki daha ilgi çekici ve tıklanması muhtemel olur. 

Aynı sayfa içerisinde birden fazla kullandığınız bağlantı linki olursa bunu aynı satırda kullanmanız diğer Satırlara göre farkındalık yaratıp ilgi çekecektir. Bazı araştırmacıların bulgusu ise sade tasarımların karmaşık tasarımlara göre daha çok tercih edildiğini göstermiştir. Bu gelen ziyaretçilerin web sayfanızda daha çpk vakit geçirmesi demektir. Bu faktörler bağlantılarınızın tıklanmasını belirleyen etkenlerdir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Blogger için css buton oluşturma

Kod editörü araçlarini özelleştirme

Google bağlantı yolu arama motoru